~nASib~

nasib. ajal dan maut telah ditentukan..
termasuk lah jodoh dan apa yang bakal berlaku..
tapi apakah nasib ku??
xdapat untuk ku duga..
sering juga aku cuba untuk bertanya..
namun aku tahu...
tiada siapa yang mampu untuk menjawapnya..
melaikan Dia..

sering aku merungut..
beginikah nasibku??
sering kali tidak secerah langit dan sedingin angin bayu..
adakah aku terlalu mengharapkan sesuatu yang terlalu tinggi??
itu lah manusia..
tidak pernah puas..
aku??
juga begitu...

aku rindukan kenangan dulu.
itulah nasib..
segala yang indah itu tidak pernah kekal..
tidak pernah bertahan...
kenapa???
sebab Dia mahu aku cuba mencari kebahagiaan itu..
sehingga aku dapat merasakan kemanisannya..

nasib....
semoga nasibku cerah di suatu hari..
semoga nasib ku telah ditentukan dengan sebaik-baik kehendakNya...
aku harap itulah nasib ku..

No comments:

Post a Comment