~hILanG~

hilang tanpa pengganti...
pergi tak akan kembali...
mungkin itu yang sedang terjadi...
hakikat kehidupan tak pernah kekal abadi...
hati sering bersendiri..
mungkin untuk mengubati...

keikhlasan hati ku sentiasa terbuka..
ikhlas terhadap segala-galanya...
di saat-saat akhir ini aku ingin sekali melapaskan..
maafkanlah aku yang sering kali menyusahkan dirimu...
maafkanlah aku yang tidak pernah memahami sifat mu..
aku hanya ingin bersahabat..
walaupun aku tidak pernah diberi peluang mendekati  hati mu..
aku akan sentiasa menjaga perasaan ini..
perasaan keseorangan...
janganlah tersalah anggap...
kau adalah sahabat terbaik ku...
aku menjauh bukan membenci..
tetapi aku sekadar menjaga hati..

jauhnya aku dari mu...
kuranglah terasa dengan apa yang berlaku..
aku tahu kau sangat sibuk dengan matlamat..
begitu juga aku...
aku memberi ruang...
sekali lagi aku ingin katakan...
aku tidak pernah marah kepada mu..
hanya tali itu telah hilang..
terlerai dari ikatan...

No comments:

Post a Comment