~aGaiN~

esok hari jadinya lagi...
namun kali ini sangat berbeza..
aku tidak lagi bersamanya..
tidak seperti dahulu..
tiada apa-apa hubungan lagi..
aku masih merindui apa yang pernah kami lalui bersama..
susah bersama..
senang bersama...

kalau lah aku tidak terlalu berharap...
kalau lah aku tidak terlalu memaksa...
ingin sahaja aku ucapkan selamat hari jadi kepadanya lagi..
buat kali yang terakhir...
aku hanya lihat dia dari jauh..
jauh dari sudut hati...
sedangkan aku tak mampu nak menatap wajahnya..
kenapa luka di hati ini begitu sukar untuk di ubati??

jika aku masih sempat mengucapkan nya lagi...
ingin aku sambut seperti dulu..
di mana dia tidak akan rasa kesunyian...
di mana dia akan rasa ada seseorang yang dia boleh berharap..
bergantung...
aku teringin menjadi orang itu...
tapi aku tak mampu..

berat lidah ini ingin mengucapkan...
hati sering berkata..
perlukah aku???
sedangkan ketika giliran aku menjelang...
mereka langsung tidak berbuat apa-apa..
dia juga membisu...
aku tidak mahu membalas sebegitu...

hadiah untuknya masih aku simpan...
rapi dalam simpanan...
aku tetap akan mengingati tarikh esok...
tarikh yang amat bermakna untuknya...

selamat ulang tahun...
aku masih tidak mampu menyebut namamu...
semoga Allah mengasihimu..
insyaallah..
aku masih mendoakan mu..
masih..
aku masih ingatkan mu..
masih...
semoga kau mendapat kebahagiaan..
itulah doa ku untuk mu..
selamat hari jadi..

No comments:

Post a Comment