~sUKe~

suka..
bergantung kepada situasi..
janganlah di canang siapa yang aku suka..
sebab itulah aku..
janganlah di hina apa yang aku suka..
aku tak menganggu hidupmu..

suka..
aku akui aku bukan sebaik-baik manusia..
tetapi aku masih lagi makhluk ciptaanNya..
aku tak lari dari berlaku curang..
aku masih bersifat songsang..
itulah diriku..
itu perihal aku..
salah ku..
buruk ku..

suka..
suka aku secara mendalam..
tetapi bukan untuk batin semata-mata..
aku hanya suka..
aku bukan seperti mereka...
menukar penampilan..
menukar yang azali..
aku masih aku...

suka..
suka aku sering dianggap salah..
memang...
seringkali salah..
suka aku mengundang padah..
namun itu perasaan yang ikhlas..
aku ikhlas menyukai..
aku tidak memaksa disukai..
cuma izinkan aku menjalani kehidupanku..
tidap pernah aku mengganggu gugat kehidupanmu...

suka..
satu hari nanti..
aku berharap..
aku pohon.
ada jodoh buatku..
jodoh abadi..
untuk aku...
yang sering keseorangan..

No comments:

Post a Comment