~uLaNG~

ku ulangai berkali-kali lagu ini..
mimpi yang tak sudah..
membawa sekali ke dalam mimpi..
agar mimpi itu menjadi kenyataan..
namun tidak..
ia hanyalah sekadar bayang-bayang..
siapakah dulu membina harapan??
dan siapa yang memusnahkan impian??
bait-bait lagu yang menyentuh perasaan..
aku cuba untuk bangkit dari mimpi ini..
ada kalanya aku terasa seperti mimpi yang tak sudah..
mengharap sesuatu yang aku sudah tahu jawapannya..
perlukah aku bermimpi lagi??
perlukah aku menunggu lagi??
kerana itu sudah janji ku..
aku rela menunggunya walaupun seribu tahun lagi..
aku ikhlas..


keikhlasan itu kadang-kadang tidak sesuci hati yang tercemar..
bukan kah sakit jika menjadi pendusta??
aku penat ingin mengulangi semua ini..
aku seakan-akan berputus asa..
di mana hilangnya kekuatan ku??
sudah jauh aku tinggalkan..
izinkanlah aku mengulanginya semula..
kerana aku cuma ingin merasai bahagianya saat itu..

No comments:

Post a Comment