~deACtIVateD~



ia menyakitkan..
sering menyakitkan..
punca kesakitan..
aku perlu sabar tetapi ia tetap menyakitkan..
mungkin ini jalan yang terbaik..
deactived segala laman web sosial..
agar dapat aku hidar dari terasa hati..
cemburu..
marah..
hina..


aku sering terasa..
aku hanya ingin menjadi sebahagian darinya..
namun sering di salah ertikan..
maafkan aku...
ini keputusan yang harus dibuat..
aku tak mahu lagi melihat kata-kata mereka..
hati ini sakit..
terasa..
maafkan aku jika ini mungkin salah ku..
benar katamu..
keikhlasan bukan boleh diukur..
ia memang x nampak..
namun setiap detik hati akan berkata..
sentiasa berkata..


aku cuba mendekatkan diri kepadaNya..
agar aku menjadi kuat..
tabahkanlah hatiku..
kuatkanlah hatiku..
semoga setiap langkah yang aku pilih tidak salah..
tidak berpatah arah..
tidak songsang..
ingin sekali aku menjernihkan suasana..
namun aku tidak mampu...
setiap cahaya yang datang sangat aku hargai..
walaupun sering kegelapan yang menghantui..


aku teringin kembali seperti dulu..
di mana tiada perbedaan..
aku di ibarat keperluan..
aku sanggup begitu..
perjalanan aku masih panjang..
ingin aku isi jalan-jalan hidupku dengan puisi-puisi indah..
bukan dengan hujanan air mata derita..
berilah aku peluang..
aku sanggup menunggu..

No comments:

Post a Comment