~aM i rIGhT??~

aku selalu bertanya pada diri sendiri..
benarkah apa yang aku buat selama ini??
salah kah aku melakukannya??
memang sukar untuk mengadili diri sendiri..
namun aku selalu mengikuti kata hati..
kata yang lahir dari sanubari..


kini aku masih mampu berdiri..
jika dulu aku asyik menunduk ke bumi..
bukan aku cuba menjadi resmi padi..
tapi kerana tekanan hidup yang dianggap remeh oleh segelintir..
aku cuba hadkan tingkah laku ku..
aku cuba untuk meberi ruang..
berkat doa aku hampir berjaya..


bukan bererti aku cuba jadi sesuatu yang lain..
aku masih aku yang sama..
cuma aku mengambil kata-kata itu dengan serius..
tiada lagi luka di hati..
aku masih memandang mu..
walaupun dari jauh..
cukup..
walaupun itu masih lagi salah...
aku cuba tidak menghiraukan walaupun dalam hati begitu terasa..
aku tahu aku mampu lakukannya..
tapi salah kah aku selama ini??
adakah aku yang sebenarnya tidak layak??
jika kau tidak tuturkannya, aku masih mampu membaca..
jika itu masih salah ku..
betulkanlah ia..

No comments:

Post a Comment