~KesAN~

berbekas dalam hati..
tak pernah pulih dari luka..
sentiasa berdarah..

kesan-kesan perasaan yang tidak diterima..
di balas...
tidak sesekali aku meminta..
jauh sekali aku merayu...
seharusnya aku merelakan..
bukankah indah melihat mereka bahagia??
namun benak hati seringkali berbisik..
kenapa bukan dengan ku??
apa kurangnya aku??

semuanya pasti ada jawapan..
aku sendiri pasti dengan jawapan itu..
hanya perasaan takut mengunci..
aku takut..
kesan itu masih berbekas..
menjadi parut..
jawapan itu teramat kejam..
perlukah aku mengakuinya??

aku seringkali jatuh..
tanpa ada tangan yang sudi menyambut..
tangan itu milik org lain..
org yang mampu memberikan dia kebahagian..
tak guna aku merayu...
meminta simpati..
atau berkongsi kasih..
tidak layak sama sekali..
rintihan hati ini hanya di sini...
tiada yang tahu...

hatiku berbekas lagi..
kesan daripada luka yang dalam...
aku harap kau tahu..

No comments:

Post a Comment