~neED~

kehendak dan keperluan
dua perkara yang berbeza
adakah pilihan itu sangat terhad?

aku sering dibelenggu dengan pilihan yang terhad ini
sering kali mengganggu dengan gertakan hati
adakah ini pilihan yang abadi?

apakah yang aku perlukan dalam kehidupan ini?
bagaimanakah harus aku tempuhi segalanya tanpa prejudis
kecil hati dengan pilihan sendiri
aku benci dengan diri sendiri
sedangkan pilihan itu aku yang berhak tentukan
tetapi aku sendiri yang x mampu nak melakukannya
ini semua salah siapa?
adakah aku yang harus dipersalahkan?
aku masih berkata-kata sendiri..

hidup ini memerlukan pengorbanan terhadap keperluan dan kehendak
semakin aku mengejar keperluan itu
semakin aku menginginkan kehendak yang ada
aku silap
aku tidak seharusnya mengikut kata hati
ini semua hanyalah bisikan syaitan

bantulah hambaMu ini untuk berubah
aku inginkan keperluan yang wajar untuk diriku ini
bukan semata-mata untuk melepaskan kehendak hati
tetapi untuk menuju ke akhiratMu...

No comments:

Post a Comment